Att ansöka om lån...

Vi eller rättare sagt jag funderar på att införskaffa en bil så nu har jag skickat iväg en ansökan. Får se hur det går. Var i alla fall och tittade på en bil idag. Lagom stor för oss två och billig i drift. Tycker det är väldigt svårt att gå ut som oerfaren köpare av bil att sitta där och ställa de rätta frågorna om köpet. Om jag inte hade någon mer erfaren med mig skulle antagligen säljaren kunna lura mig hur bra som helst... t ex skulle jag säkert kunna ge några tusen mer en orginalpriset bara för att det antagligen skulle bli bra så... det är så jag känner just nu. Det är mycket man ska räkna på också. Försäkring, skatt och mycket mer. Tror i alla fall att jag kommer klara av månadskostnaden. Men kanske är detta ett dåligt beslut. Blir så svårt att ta ekonomiska beslut när jag tjänar mer än sambon... Blir lite väl ojämlikt tyvärr...

Ne, dags för sängen...

My mirror's truth

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0